Beställning och betalning

St George Security Store tillhandahållas av United Commerce Group Scandinavia AB med organisationsnummer 556935-7121. Avtal om köp mellan Bolaget och kund ("Kunden") är träffat när kunden fått orderbekräftelse från Bolaget till den e-postadress kunden angett i sin kundregistrering efter avslutad beställning. 

Läs mer om beställning och betalning i våra köpvillkor.

Vad betyder "Kom ihåg mig på den här enheten" i Klarna Checkout?

När man kommer till kassan är det förvalda betalningsalternativet Klarna Checkout. I Klarna Checkout finns en "Kom ihåg mig på den här enheten"-funktion som fungerar på följande sätt:"Klarna gör det enklare för dig att handla. Nästa gång du handlar med...

Problem vid betalning med Klarna

Vi samarbetar bland annat med Klarna när det gäller betalningar. Inom ramen för Klarna Checkout erbjuder Klarna olika betalningsalternativ såsom betalning mot faktura, delbetalning och direktbetalning med kreditkort samt Internetbank. Klarna tillämpar olika betalningsalternativ åt olika kunder utifrån en rad olika parametrar, som vi varken har kunskap om, eller möjlighet att påverka på något sätt.

Hej! Jag försöker köpa 4 st Ficklampa Dynamo utan batterier till försskolor mot faktura men får inte köpet godkänt av Klarna. Jag har ingen möjlighet att handla på kort, hur ska jag handla hos er? Med vänlig hälsning Agneta

Hej Agneta, Tack för ditt meddelande.  Det finns två alternativ: 1. Det första och enklaste alternativet är att du välja "Alternativ kassa" i kassan och därefter "Förskottsfaktura". På så sätt kan du handla vad du vill och betala förskottsfakturan...

Kan jag förskottsbetala med bankgiro, pappersblankett. Var får jag ordernumret ifrån?

Det går alldeles utmärkt att betala med förskottsfaktura, dock måste vi då lägga din order manuellt. I så fall skulle vi behöva dina kompletta kontaktuppgifter inklusive e-post och mobilnummer och produkten / produkterna som du önskar beställa. Vi tar...

Felmeddelande vid kortbetalning

Postnummerkontrollen (ZIP check) jämför postnumret som kunden har angett i kassan med postnumret som banken har registrerat för denna kund och detta kort. Överenstämmer inte postnumren går betalningen inte igenom.

Varför har jag inte fått ett kassakvitto?

När du ingår avtal på distans, som på nätet, över telefon, eller utanför en fast affärslokal, har företaget ingen skyldighet att erbjuda dig ett kvitto. Däremot har företaget en skyldighet att lämna en bekräftelse på avtalet senast när varan levereras eller tjänsten börjar utföras. I bekräftelsen ska det framgå vad du köpt och vad du betalat. Bekräftelsen – tillsammans med exempelvis en kopia på korthistorik, ett utdrag från ditt konto eller ett utdrag från din internetbank – gäller då som bevis på ditt köp.

Kan jag betala säkerhetsbrevlådan med faktura i slutet av månad, sen när jag har fått den.

Om du väljer att betala med Klarna så aktiverar vi fakturan i samband med leverans och från det datumet har du normalt 14 dagar på dig att betala fakturan, dock kan du förlänga fakturan mot en avgift.

Fick du inte svar på din fråga?