Hej, Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

För att göra en retur, vänligen skicka oss ett mejl med ditt ordernummer samt vilka artiklar det gäller och skriv gärna anledningen till varför du vill skicka tillbaka (Om du ångrar ditt köp, felleverans eller reklamation). Vi mejlar sedan tillbaka i vändande mejl en retursedel som du använder för att skicka tillbaka varan/varorna till oss.

Vänligen observera våra returvillkor:

Den bifogade returfraktsedeln måste användas när varorna skickas tillbaka. Observera att vi inte har någon möjlighet att hämta ut returer som skickas på annat sätt än genom returfraktsedeln. Vid ångrat köp återbetalar vi kostnaden för de returnerade varorna. Detta förutsätter dock att de returnerade varorna inklusive produktförpackningarna är i oförändrat och säljbart skick, det vill säga oanvända, ej förstörda och ej skadade. Vid retur bör originalförpackningen skickas tillbaka väl emballerad för att undvika skador på förpackningen under returtransporten. Om de returnerade varorna inte längre är i säljbart skick, äger vi rätt att göra avdrag på upp till

hela varukostnaden. Observera även att om ni har valt Klarna Faktura som betalningsalternativ, så är det ert ansvar att antingen betala fakturan innan förfallodatum eller via Klarna pausa din faktura i väntan på att returen blir hanterad. Återbetalning / kreditering av fakturan, med avdrag för kostnader för returfrakt samt eventuella avdrag på produktkostnaden enligt ovan, görs efter er retur har hanterats och godkänts, och sker genom samma betalningssätt som ni använt vid köpet. Vi hanterar och administrerar returer löpande, med en ungefärlig hanteringstid på 10 arbetsdagar. Enligt distanshandelslagen har vi 30 dagar på oss att hantera och kreditera returer.

Läs mer om våra Köpvillkor Här

Fick du inte svar på din fråga?