Reparation av spanjolett
Vi erbjuder professionell reparation av spanjoletter i hela Storstockholm.
Reparationen genomförs av utbildade låssmeder och efter noggrann kontroll av förutsättningar.
Priser avser ett från-pris som inkluderar demontage av spanjoletten hos kunden, reparation av spanjoletten i verkstaden och återmontage av spanjoletten hos kunden. Arbetskostnaden, etablering, servicebil, trängselskatt, parkering och mindre tillbehör (som skruvar) är inkluderade i priset.
Vänligen ange postnummer där spanjoletten finns samt en tydlig felbeskrivning. Komplettera gärna med bild.
- Bra priser, snabba leveranser
- Nöjda kunder - 4,7 på Trustpilot
- Kompetent kundservice
- Rekommenderad av försäkringsbolag
Reparationsprocessen
Steg 1 - Information
Vi är väldigt måna om att hålla kostnaden nere för kunden och samtidigt säkerställa att reparationen blir lyckad och att kunden blir nöjd med resultatet. Därför behöver alltid att få en så bra beskrivning som möjligt avseende felet / problemet med spanjoletten samt bilder på spanjoletten och tillhörande dörr eller fönster.
Vidare behöver vi adressen och gärna lite information om parkeringsmöjligheter vid adressen, tex gratis parkering på tomten, gatuparkering eller parkeringshus.
Slutgiltigen skulle vi behöva veta önskat datum och tid. Observera att vi endast utför arbeten på vardagar mellan klockan 7.00-16.00. Vi utför inga jourarbeten på kvällar, nätter eller helger.
Steg 2 - Offert
Från priset gäller svensk standardspanjolett, övriga spanjoletter enligt EU-standard kan ha ett högre pris. En ny roddare ingår i priset. Allt extramaterial som extra roddare, hakregel, nytt låshus debiteras separat.
När vi har fått all information vi behöver, kommer vi att skicka en prisuppgift / offert till kunden. När kunden har accepterat offerten skickar vi en faktura för reparationen.
Steg 3 - Betalning
När betalning har kommit oss tillhanda bokar vi in en tid för reparation tillsammans med kunden.
Steg 4 - Reparagion
Inför reparationen ska kunden förbereda arbete, dvs säkerställer att man kan komma åt platsen, alltså att den är fri. Montören demonterar spanjoletten och tillfälligt säkrar dörren. Vi rekommenderar dock att kunden kan vara på plats hela dagen när reparationen sker eftersom det saknas inbrottsskydd. Montören kör tillbaka till verkstaden och laga spanjoletten. Senare på dagen återkommer montören och återmontera den lagade spanjoletten.
Steg 5 - Dokumentation
Avslutningsvis dokumenterar montören resultatet av reparationen med bilder och/eller videos.
Villkor
- Montören installerar endast det som har offererats och godkänts av kunden. Vid installation av digitala eller elektromekaniska lås ingår endast den fysiska installationen av låset och inte uppkoppling mot nätverk, konfiguration av låset eller tillhörande app med mera.
- Om förutsättningar på plats inte stämmer överens med den information som kunden har lämnat, kan ytterligare kostnader tillkomma eller kan reparationen inte genomföras.
- Eventuella ändringar eller tillägg förutsätter att både kunden och montören godkänner dessa och att eventuella merkostnader godkänts skriftligen av kunden.
- Montage genomförs på avtalad tid och plats. Om kunden inte är på plats vid avtalad tid, förbehåller vi oss rätten att debitera vi 50% av installationskostnaden.
- För tillkommande arbeten enligt överenskommelse med kund utgår timpris om 850 kr inklusive moms.
- Om kunden köper installation inklusive produkter utan konsultation med St George, sker detta på kundens eget ansvar.
- Ångerrätt gäller inte för installerade produkter.
- Vi erbjuder i dagsläge inte ROT-avdrag.
Zonkarta för installation
Området där vi installerar sig från Södertälje i väst till Värmdö i öst samt och från Nynäshamn i syd till Uppsala i nord. Vid önskad installation på orter utanför zonkartan, tillkommer en milersättning. Vi kan tyvärr inte utföra installation på skärgårdsöarna som saknar bro eller tunnelförbindelse med fastlandet.
| Produktnamn | Reparation av spanjolett |
|---|---|
| Lagerstatus | Lagervara |
| Godkänd | Ja |
| Vikt (kg) | 0 |







