St George utsetts till Årets E-handel 2010

Svensk Handel och Dagens Handel arrangerar Retail Awards för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Retail Awards är ett årligt återkommande arrangemang, där de främsta aktörerna inom handeln uppmärksammas. Under Retail Awards 2010 delades prestigefyllda branschpriser ut i 13 kategorier.

Vinnaren av priset Årets e-handel ska visa på framgångsrik, säker och kundvänlig handel via Internet eller andra elektroniska kanaler. Priset har instiftats för att främja nytänkande och professionalism för den växande trenden med distanshandel via internet.

Juryns motivering för St Georges vinst lyder som följande:
"För att St George med hjälp av modern teknik och aktiv kommunikation med kunderna har förvandlat en i grunden tråkig produkt som säkerhet till en spännande shoppingupplevelse. St George ger säker handel en ny innebörd."

- Vi är naturligtvis väldig stolta över att vinna en såpass prestigefylld utmärkelse. Vi har de senaste åren haft ett stort fokus på att utveckla vår e-handelsverksamhet - konceptuellt, funktionellt, grafiskt, redaktionellt och tekniskt - och att vi i år vann Årets e-handel i konkurrens mot några av Sveriges största e-handelsbolag ser vi som ett kvitto på att vi har gjort någonting rätt, kommenterar Marc Schäfer, vd för St George.

Vinnarna korades vid den stora Handelsgalan den 10 mars 2010 i Blå Hallen i Stadshuset i Stockholm.